Saturday 26 September 2009

Setelah 5 tahun menanti....

Akhirnya setelah 5 tahun merantau akhirnya aku dapat berbakti kat kampung sendiri...
Sejak belajar di kelantan selama 3 tahun aku terpaksa naik turun bas dan belajar menyesuikan diri di tempat orang.Dan setelah tamat belajar aku di tempatkan pula di salah sebuah daerah yang aku memang tak tahu kewujudannya iaitu sabak bernam.

Memang seronok kerja di sabak bernam cuma bila bekerja di hospital daerah aku terpaksa on-call 24 jam....jadi tak kira masa pukul 2-3 pagi aku kena stand by uniform dan handset sentiasa on........takot kalau-kalau ada kes yang nak hantar ke Klang, Selayang dan KL dan ke mana saja...menaiki ambulans.

Berlainan pula di tempat aku sekarang memang tak der on-call melainkan kes-kes tertentu. Walau pun agak sibuk sedikit tapi tak payah la on call 24 jam. Boleh la aku tidur dengan tenangnya tanpa perlu bimbang hospital call. Tak ada la orang nak ketawa kan aku lagi, sebab cakap loqat kedah. Sebab Hospital Sultanah Bahiyah bahasa utamanya ialah loqat kedah....lain pula di sabak bernam aku asyik diketawakan jer....sebab mereka mendakwa loqat kedah aku terlalu pekat...hingga aku jadi bahan ketawa.Cissss

Aku rasa untuk staf-staf yang baru, mai la cari pengalaman di hospital besar. Sekurang-kurangnya mereka dapat menambahkan lagi kemahiran dan ilmu mereka. Tak rugi. Contoh hospital sultanah Bahiyah ni dilengkapi dengan kemudahan ‘Total Hospital Information System’ (THIS) serta kemudahan perubatan pakar bertaraf antarabangsa. Jadi nak buat apa semua main klik-klik ja.

Terima kasih yang tak terhingga juga kepada semua kawan-kawan sekerja aku di sabak bernam kerana sudi memberi tunjuk ajar kat aku selama aku di sana. Seronok bekerja dengan hampa semua. Tapi nak buat lagu mana, aku ada tanggungjawab jugak kat sini.
Harap keseronokkan itu akan wujud jugak selama aku kat hospital sultanah bahiyah ni, kerana bila kita rasa seronok bekerja, bermakna kita tak stres, bila kita tak stress kita akan berusaha lakukan sebaik mungkin...aminnn

No comments:

nak komen, pun boleh